مفصل حرارتی فشار ضعیف (۱ کیلو ولت)

  • رابط از جنس مناسب
  • روکش های حرارتی چسبدار ضخیم بسیار با کیفیت
  • خط کش ۴۵ سانتیمتری
  • دستمال الکلی
  • دفترچه راهنمای نصب
dokme2-red
dokme2-red

کاتالوگ مفصل حرارتی فشار ضعیف (۱ کیلو ولت)

جهت اتصال دو کابل به یکدیگر، از مفصل (tnioj) استفاده می گردد. این اتصال، یا به منظور اتصال دو کابل مجزا از هم و یا جهت ترمیم کابل صدمه دیده، به نحوی که صدمه به هادی کابل نیز سرایت کرده باشد، می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که صرفا غلاف نهایی کابل صدمه دیده باشد، می توان از روکش حرارتی تعمیری (زیپی) (SAW) بهره جست. ساختار و اجزاء مفصل ها، بنا بر سطح ولتاژی کابل ها و نتیجتا ساختار آن ها، متفاوت می باشد، ولی به صورت کلی، هر آنچه در ساختار کابل وجود دارد، جایگزینی نیز در مفصل مرتبط دارد. در کابل های مورد استفاده در ولتاژ بیشینه 0021 ولت (mU) که اصطلاحا به آن سطح ولتاژی فشار ضعیف اتلاق می گردد، ساختار کابل بسیار ساده، و تنها از یک یا چند هادی از جنس مس یا آلومینیوم، عایق پلاستیکی غالبا از جنس CVP یا EPLX ، و یک غلاف کلی که هسته های کابل را در بر می گیرد، تشکیل شده است. بنابر این، در مفصل مرتبط با این کابل ها نیز سه جزء فوق (جایگزین هادی، جایگزین عایق هادی، و جایگزین غلاف نهایی) وجود دارد. در برخی کابل های فشار ضعیف آرمور نیز وجود دارد، که در مفصل مرتبط به این نوع کابل ها، قطعه ای جهت ایجاد پیوستگی آرمور دو طرف کابل به کیت مفصل اضافه می گردد.

مفصل کابل های فشار ضعیف، به صورت کلی دو نوع می باشد:

مفصل حرارتی فشار ضعیف
مفصل رزینی فشار ضعیف

مفصل حرارتی، با توجه به قیمت بسیار پایین تر و نصب سهل تر نسبت به مفصل رزینی، در شرایط عمومی انتخاب ارجح محسوب می گردد. و این نوع مفصل قابلیت استفاده هم در خطوط هوایی و هم در خطوط زمینی را دارا می باشد. مورد استفاده مفصل رزینی، بیشتر در مواردی که کابل در آب غوطه وری دارد می باشد. درون هر کیت مفصل حرارتی، تعداد و سایز مناسب رابط (موف) مناسب جهت اتصال هادی های دو کابل، تعداد و سایز مناسب روکش حرارتی چسبدار ضخیم جهت عایق کاری رابط ها، و یک قطعه روکش حرارتی چسبدار ضخیم دیگر در سایز و طول مناسب جهت جایگزین سازی غلاف نهایی کابل استفاده می گردد. در صورت آرمور دار بودن کابل، قطعه ای نیز جهت ایجاد پیوستگی آرمور کابل به کیت افزوده می گردد. نحوه نصب مفصل حرارتی بدین گونه است که ابتدا غلاف بیرونی دو سر کابل در اندازه مناسب (طبق طول اعلامی در دفترچه راهنمای نصب) جدا می گردد. سپس، عایق هادی های کابل بسته به طول رابط (موف) از هادی های کابل جدا می شود. پس از آن، اقدام به تنظیف هادی، عایق، و غلاف نهایی شود. روکش حرارتی چسبدار ضخیم بزرگ که قرار است جایگزین غلاف نهایی کابل شود، ابتدا داخل کابل می شود. سپس، روکش های چسبدار کوچکتر که نقش عایق هادی کابل را ایفا خواهند کرد، گلند ضد انفجار وارد هسته ها می گردند. پس از آن اقدام به اتصال هادی ها به وسیله رابط های موجود در کیت مفصل می گردد. پس از نصب رابط ها به وسیله دستگاه پرس رابط/کابلشو مناسب، روکش حرارتی چسبدار ضخیم کوچک بر روی رابط نصب شده قرار می گیرد و به وسیله سر پیک با منبع بوتان یا پروپان حرارت دیده تا کاملا جمع شده و چسب حرارتی داخل آن روان و ظاهر گردد. این روکش ها، جایگزین عایق کابل می گردند. پس از آن، روکش حرارتی چسبدار ضخیم سایز بزرگ را به وسط کار منتقل نموده و حرارت داده، تا این روکش نیز کاملا جمع و چسب آب بندی درون آن روان گردد.

از مشخصات و مزایای اصلی مفصل حرارتی فشار ضعیف، موارد زیر را می توان نام برد:

  • رابط (موف) از جنس مناسب (بسته به نوع هادی کابل) در اندازه منطبق با استاندارد DIN آلمان (رابط مسی تولید شده از لوله مسی (Tough Pitch Copper) با خلوص بیش از ۹۹/۹% مس شهید باهنر)
  • روکش های حرارتی چسبدار ضخیم بسیار با کیفیت (ساخت شرکت WOER)، با ضخامت فراتر از روکش های حرارتی مشابه و چسب فراوان و شیارگونه بر روی بدنه داخلی روکش جهت آب بندی هر چه بهتر کابل
  • خط کش ۴۵ سانتیمتری جهت استفاده در مرحله آماده سازی کابل (برش عایق و غلاف کابل در طول مناسب)
  • دستمال الکلی در ابعاد ۲۰ ×۲۰ سانتیمتر، با بیش از ۷۵% الکل جهت امکان تنظیف کامل کابل
  • دفترچه راهنمای نصب مصور و رنگی با توضیحات جامع و گام به گام در خصوص چگونگی نصب مفصل
  • بسته بندی ضد آب و روغن، جهت جلوگیری از صدمه به اجزاء کیت، بالاخص چسب روکش حرارتی
  • امکان اضافه کردن قطعه مناسب جهت پیوستگی آرمور کابل در کابل های آرمور دار به کیت مفصل (بنا به درخواست)

مراحل نصب مفصل حرارتی فشار ضعیف
سایزهای مفصل حرارتی فشار ضعیف
شیوه کد گذاری:
شیوه کد گذاری مفصل حرارتی فشار ضعیف

مراحل نصب مفصل حرارتی فشار ضعیف

محصولات مشابه