روکش حرارتی ضد دیزل و روغن 150 درجه

dokme2-red

کاتالوگ روکش حرارتی ضد دیزل و روغن 150 درجه

روکش حرارتی ضد دیزل و روغن با تحمل حرارتی 150 درجه سانتیگراد (SDRF)

روکش ها و نوار های حرارتی جمع شونده (heat-shrinkable tubings and tapes) لوله ها یا نوار های پلیمری هستند که پس از اعمال حرارت به مقدار لازم در محور قطری جمع می شوند. کاربرد روکش ها و نوار های حرارتی بسیار وسیع است. از جمله کاربرد آن ها، می توان موارد ذیل را نام برد:

  • عایق کاری اتصالات و شینه ها(بارس بارها)جهت کاهش فاصله حریم فاز به فاز و فاز به زمین
  • تعمیر عایق سیم ها و کابل ها
  • کد گذاری دسته سیم ها وشینه ها بر حسب رنگ
  • استفاده به عنوان لیبل حول سیم، کابل، و لوله
  • حفاظت مکانیکی اجسام (مانند لوله ها) جهت بهبود عملکرد آنها در برابر فرسودگی (زنگ زدگی و خوردگی ناشی از رطوبت، مواد شیمیایی وو تغییرات آب و هوایی)
  • زیباسازی و رنگ بندی کردن اجسام گوناگون با توجه به سطح صاف، خوش تماسی، و تنوع رنگی روکش ها

فرآیند نصب روکش ها و نوارهای حرارتی جمع شونده به این صورت است که روکش حرارتی پیرامون جسم مورد پوشش قرار می گیرد، و یا در صورت نواری بودن آن، حول جسم پیچیده می شود. سپس با استفاده از منبع حرارتی مناسب )مانند سرپیک یا سشوار صنعتی(، در معرضحرارت قرار می گیرد. تحت این درجه حرارت، روکش یا نوار حرارتی تنها در محور قطری منقبض، و حول جسم مد نظر مستحکم می گردد.
روند تولید روکش حرارتی بدین ترتیب است که ابتدا ماده اولیه بر حسب خواص مورد نیاز روکش انتخاب می گردد. پس از اضافه کردن افزودنیهای لازم به ماده اولیه بر حسب نوع و مورد مصرف روکش، لوله با روش اکستروژن تولید می گردد. سپس لوله ها با فن آوری تشعشع اتمی، پیوند-متقابل (”کراس لینک”) می گردند. این تشعشع، با ایجاد پیوند های کووالانسی ساختار مولکولی پلیمر را به گونه ای تغییر می دهد که پس از رسیدنبه نقطه ذوب، مذاب نمی گردد و به جای آن خاصیت لاستیکی پیدا می کند. با توجه به این موضوع، این فرآیند را ”حافظه دار کردن” نیز می نامند.
پس از حافظه دار کردن مواد، لوله ها تا درجه حرارت ذوب ساختار مولکولی حرارت دیده، در محور قطری تحت فشار وسیع و به سرعت سرد میگردند. پس از آن روکش ها بسته بندی می گردند. در هنگام بهره برداری مصرف کننده، پس از حرارت دهی روکش بیش از درجه حرارت ذوب ساختار مولکولی، لوله یا نوار به قطر اولیه (قطر اولیه، قبل از وسیع سازی) باز و حول جسم مورد نظر جمع می گردد.

روکش حرارتی ضد دیزل و روغن با تحمل حرارتی ۱۵۰ درجه سانتیگراد -عکس

روکش حرارتی ضد دیزل و روغن با تحمل حرارتی ۱۵۰ درجه سانتیگراد -جدول

سایر انواع روکش های حرارتی WOER

با توجه به کاربرد وسیع روکش های حرارتی در صنایع مختلف و تنوع آنها بر حسب جنس و خواص، در این کاتالوگ صرفا انواع پر مصرف و متداول روکش حرارتی شرح داده شد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خاص تر روکش های حرارتی، لطفا به سایت woer.ir رجوع و یا با دفتر WOER در خاورمیانه، شرکت آژاکس (آژند کاوش ساعی)، تماس حاصل نمایید.

ذیلا، برخی دیگر از روکش های تولیدی شرکت WOER، به همراه ویژگی بارز و مورد مصرف هر کدام به صورت تیتر وار معرفی می گردد.

انواع روکش حرارتی تولیدی شرکت WOER

جدول انواع روکش حرارتی woer

نکاتی در خصوص نصب روکش حرارتی

  1. گرمای کنترل نشده می تواند جمع شوندگی ناهمگون، آسیب فیزیکی و خرابی روکش حرارتی را ایجاد نماید. بنابراین استفاده از سر پیک مناسب و استاندارد با منبع حرارتی بوتان و شعله زرد رنگ و یا سشوار صنعتی با حرارت قابل کنترل توصیه می گردد.
  2. اگر طول زیادی از کابل، باس بار (شینه) و یا لوله توسط روکش حرارتی پوشانده می شود، فرآیند نصب روکش از یک سر آغاز و به تدریج تا سر دیگر آن ادامه می یابد.
  3. ضروری است حرارت به طور یکسان در راستای طول و قطر روکش حرارتی اعمال گردد تا روکش به صورت یکنواخت جمع و از لحاظ شکلی با کابل، باس بار (شینه) و یا هر جسم دیگر مورد پوشش سازگاری پیدا کند. برای جلوگیری از ایجاد تنش فیزیکی، منبع حرارت پس از جمع شدگی کامل روکش حرارتی به سرعت حذف می گردد تا روکش به آرامی خنک شود.
  4. جهت جلوگیری از سوختن روکش حرارتی، ضروری است شعله به صورت دائم در حرکت باشد.
  5. قبل از نصب روکش حرارتی حول باس بار (شینه)، باس بار به اندازه ای که در اثر تماس دست با آن داغ حس شود، مورد حرارت قرار می گیرد. جهت باس بار های مستطیل شکل، قسمت روکش حرارتی در مجاورت لبه ها ابتدا حرارت داده می شود. این موضوع باعث یکنواختی بیشتر ضخامت روکش حول باس بار می گردد.
  6. روکش های حرارتی در دمای تقریبی 120+ درجه به صورت کامل جمع می شوند. در صورتی که حرارت اعمالی به روکش از 150+ درجه سانتیگراد تجاوز کند، احتمال سوختگی روکش وجود دارد.
  7. ظاهر شدن برجستگی و فرو رفتگی بر روی سطح روکش حرارتی در حین حرارت عادی است. این موضوع با ادامه حرارت یکنواخت بر طرف می گردد.
  8. فرآیند حرارت دهی بلافاصله پس از محو برجستگی و فرو رفتگی و یا پس از اینکه روکش حرارتی به صورت یکنواخت حول جسم مورد پوشش جمع شد، متوقف می شود.
  9. دقت در جابجایی باس بار (شینه) های مسی بلافاصله پس از نصب روکش حول آن ضروری است. روکش های گرم، نرم و مستعد آسیب فیزیکی می باشند.
  10. رعایت تدابیر ایمنی در هنگام کار با شعله مستقیم ضروری است. تجهیز محیط کار به تهویه مناسب در این خصوص پیشنهاد می گردد.

نکات نصب روکش حرارتی

 

محصولات مشابه