روکش حرارتی باس بار

  • حداقل دما جهت جمع شوندگی: 70+ درجه سانتی گراد
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی کامل: 120+ درجه سانتی گراد
  • ضریب جمع شوندگی: BB10 2.5:1 (60% جمع شوندگی در محور عرضی)
  • ضریب جمع شوندگی BB36 و BB20 2:1 (50% جمع شوندگی در محور عرضی)
  • بسته بندی: رول حول قرقره مقوایی
dokme2-red
dokme2-red
dokme2-red

کاتالوگ روکش حرارتی باس بار

روکش حرارتی باس بار (فشار متوسط) (BB10, BB20, BB36)

الف) توضیحات:

روکش های حرارتی باس بار (فشار متوسط) از پلی الفین پیوند- متقابل (”کراس لینک”) شده تولید می گردند. خاصیت اصلی این نوع روکش، خاصیت عایقی بسیار بالای آن می باشد. مورد استفاده روکش های باس بار (فشار متوسط) جهت عایق بندی انواع باس بار (شینه) های مستقیم یا خمیده مسی و آلومینیومی، در اشکال مستطیلی، مربعی، دایره ای و در سطوح ولتاژی بالای 1 کیلو ولت (فشار متوسط) می باشد. با توجه به استحکام و ضخامت مناسب این روکش ها، امکان نصب آن بر روی شینه های پیچ و مهره شده نیز میسر می باشد. با توجه به مدل لوله ای و بسته این روکش ها، استفاده از این نوع روکش، تنها قبل از اتصال باس بار ها به یکدیگر میسر است. این روکش ها در سه نوع گوناگون، جهت عایق بندی الکتریکی باس بار های تا 10 کیلو ولت (BB10)، تا 20 کیلو ولت (BB20) و تا 36 کیلو ولت (BB36) در مقابل تماس و یا برخورد موجودات زنده که گاهاً امکان تماس دو فاز (باس بار مجاور) برهنه از روکش را نیز موجب خواهد گردید، عرضه می گردد. اختلاف این سه نوع روکش، علاوه بر ضخامت، در مواد اولیه و افزودنی های آن می باشد. علاوه بر خاصیت عایقی، استفاده از روکش باس بار در باس بار (شینه) ها، امکان کاهش حریم فاز به فاز و فاز به زمین، و نتیجتا کاهش فاصله بین شینه ها و امکان کوچک تر ساختن تابلو را میسر می سازد. جهت حداقل سازی فاصله حریم، استفاده از روکش حرارتی BB36، و جهت کاهش فاصله به مقدار محدود تر، روکش های حرارتی BB20 و BB10 (بسته به ولتاژ باس بار و میزان کاهش فاصله حریم لازم) استفاده می گردد. رنگ استاندارد روکش های باس بار، قرمز متمایل به قهوه ای می باشد، لیکن رنگ های دیگر نیز بنا به درخواست قابل عرضه می باشد.

ب) مشخصات:

  • ماده تشکیل دهنده: پلی الفین انعطاف پذیر، ضد شعله، خود خاموش شونده، پیوند-متقابل (”کراس لینک”) شده
  • درجه حرارت کاری: 55- درجه تا 125+ درجه سانتی گراد
  • اشتعال پذیری: بیشتر از 28 (ایندکس اکسیژن)
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی: 70+ درجه سانتی گراد
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی کامل: 120+ درجه سانتی گراد
  • ضریب جمع شوندگی: BB10 2.5:1 (60% جمع شوندگی در محور عرضی)
  • ضریب جمع شوندگی BB36 و BB20 2:1 (50% جمع شوندگی در محور عرضی)
  • بسته بندی: رول حول قرقره مقوایی
  • رنگ: قرمز متمایل به قهوه ای (رنگ های دیگر در صورت درخواست)

جدول مشخصات فنی روکش حرارتی باس بار

نسبت جمع شوندگی روکش حرارتی باس بار

جدول سایز های روکش حرارتی باس بار

ج) شیوه کد گذاری کالا:

روکش حرارتی باس بار

گزارش آزمون روکش حرارتی باس بار 10 کیلو ولت (BB10)

ی آزمون روکش حرارتی باس بار 10 کیلو ولت - صفحه دوم

گزارش آزمون روکش حرارتی باس بار 20 کیلو ولت (BB20)

گزارش آزمون روکش حرارتی فشار متوسط 20 کیلو ولت

گزارش آزمون روکش حرارتی باس بار 36 کیلو ولت (BB36)

گواهی آزمون روکش حرارتی باس بار 36 کیلو ولت - صفحه دوم

سایر انواع روکش های حرارتی WOER

با توجه به کاربرد وسیع روکش های حرارتی در صنایع مختلف و تنوع آنها بر حسب جنس و خواص، در این کاتالوگ صرفا انواع پر مصرف و متداول روکش حرارتی شرح داده شد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خاص تر روکش های حرارتی، لطفا به سایت woer.ir رجوع و یا با دفتر WOER در خاورمیانه، شرکت آژاکس (آژند کاوش ساعی)، تماس حاصل نمایید.

ذیلا، برخی دیگر از روکش های تولیدی شرکت WOER، به همراه ویژگی بارز و مورد مصرف هر کدام به صورت تیتر وار معرفی می گردد.

انواع روکش حرارتی تولیدی شرکت WOER

جدول انواع روکش حرارتی woer

نکاتی در خصوص نصب روکش حرارتی

  1. گرمای کنترل نشده می تواند جمع شوندگی ناهمگون، آسیب فیزیکی و خرابی روکش حرارتی را ایجاد نماید. بنابراین استفاده از سر پیک مناسب و استاندارد با منبع حرارتی بوتان و شعله زرد رنگ و یا سشوار صنعتی با حرارت قابل کنترل توصیه می گردد.
  2. اگر طول زیادی از کابل، باس بار (شینه) و یا لوله توسط روکش حرارتی پوشانده می شود، فرآیند نصب روکش از یک سر آغاز و به تدریج تا سر دیگر آن ادامه می یابد.
  3. ضروری است حرارت به طور یکسان در راستای طول و قطر روکش حرارتی اعمال گردد تا روکش به صورت یکنواخت جمع و از لحاظ شکلی با کابل، باس بار (شینه) و یا هر جسم دیگر مورد پوشش سازگاری پیدا کند. برای جلوگیری از ایجاد تنش فیزیکی، منبع حرارت پس از جمع شدگی کامل روکش حرارتی به سرعت حذف می گردد تا روکش به آرامی خنک شود.
  4. جهت جلوگیری از سوختن روکش حرارتی، ضروری است شعله به صورت دائم در حرکت باشد.
  5. قبل از نصب روکش حرارتی حول باس بار (شینه)، باس بار به اندازه ای که در اثر تماس دست با آن داغ حس شود، مورد حرارت قرار می گیرد. جهت باس بار های مستطیل شکل، قسمت روکش حرارتی در مجاورت لبه ها ابتدا حرارت داده می شود. این موضوع باعث یکنواختی بیشتر ضخامت روکش حول باس بار می گردد.
  6. روکش های حرارتی در دمای تقریبی 120+ درجه به صورت کامل جمع می شوند. در صورتی که حرارت اعمالی به روکش از 150+ درجه سانتیگراد تجاوز کند، احتمال سوختگی روکش وجود دارد.
  7. ظاهر شدن برجستگی و فرو رفتگی بر روی سطح روکش حرارتی در حین حرارت عادی است. این موضوع با ادامه حرارت یکنواخت بر طرف می گردد.
  8. فرآیند حرارت دهی بلافاصله پس از محو برجستگی و فرو رفتگی و یا پس از اینکه روکش حرارتی به صورت یکنواخت حول جسم مورد پوشش جمع شد، متوقف می شود.
  9. دقت در جابجایی باس بار (شینه) های مسی بلافاصله پس از نصب روکش حول آن ضروری است. روکش های گرم، نرم و مستعد آسیب فیزیکی می باشند.
  10. رعایت تدابیر ایمنی در هنگام کار با شعله مستقیم ضروری است. تجهیز محیط کار به تهویه مناسب در این خصوص پیشنهاد می گردد.

نکات نصب روکش حرارتی

محصولات مشابه