نوار حرارتی باس بار

  • حداقل دما جهت جمع شوندگی کامل: 100+ درجه سانتی گراد
  • درصد جمع شوندگی: بیشتر از 30%
  • بسته بندی: رول 5 متری
  • رنگ: قرمز متمایل به قهوه ای (رنگ های دیگر در صورت درخواست)
dokme2-red
dokme2-red
dokme2-red

کاتالوگ نوار حرارتی باس بار

نوار حرارتی باس بار (فشار متوسط) (BBT)

الف) توضیحات

نوار حرارتی باس بار (فشار متوسط)، نوار های حرارتی مورد مصرف عمومی جهت اهداف عایق کاری محسوب می گردند. از متداول ترین موارد استفاده نوار حرارتی، به موارد ذیل می توان اشاره نمود:

  • عایق کاری زوایای باس بار ها (مثلا، خمیدگی های 90 درجه) که در صورت استفاده از روکش حرارتی در آن هوا جمع می گردد
  • عایق کاری باس بار هایی که قبلا نصب گردیده و دیگر امکان استفاده از روکش حرارتی لوله ای حول آن میسر نیست
  • عایق کاری محل تلاقی باس بار ها با یکدیگر که امکان عبور روکش حرارتی لوله ای از آن میسر نیست
  • عایق کاری اتصالات و اجسام با اشکال هندسی خاص
  • تعمیر روکش حرارتی لوله ای آسیب دیده حول باس بار
  • تعمیر غلاف بیرونی کابل آسیب دیده (آپارات کابل)
  • حفاظت از لوله های فلزی در مقابل زنگ زدگی

سطح داخلی نوار حرارتی آغشته به چسب است. پس از پیچیدن نوار حول باس بار، کابل و یا لوله، نوار حرارتی در معرض حرارت قرار می گیرد. در اثر حرارت، علاوه بر جمع شدن و انقباض نوار حرارتی تا 30% حول جسم مورد پوشش، چسب حرارتی داخل آن روان می گردد که موجب اتصال محکم لایه های نوار به یکدیگر می شود. با توجه به خواص ویژه این چسب، چسب به باس بار و یا هر جسم دیگر مورد پوشش نمی چسبد، و تنها حلقه های نوار را به یگدیگر مستحکم می نماید و مانع عبور هوا، رطوبت و گرد و غبار به داخل جسم مورد پوشش می گردد. بنابر این، آب بندی و عایق بندی کامل جسم با این مزیت که امکان رفع نوار پس از نصب بدون هیچ گونه اثر به جا گذاشته چسب بر روی باس بار، کابل، لوله و یا هر جسم دیگر میسر می باشد. تعداد لایه های مورد پیچش روی هم نوار حرارتی، بسته به ولتاژ باس بار مورد عایق بندی متغیر است. معمولا، نوار ها با 75% همپوشانی حول جسم جهت عایق کاری تا سطح ولتاژ 10 کیلو ولت پیچیده می گردند.با پیچیدن سه دور نوار روی یکدیگر (نسبت هم پوشانی 3)، امکان عایق کاری باس بار تا سطح ولتاژ 36 کیلو ولت (بر اساس مشخصات IEC) میسر می باشد. این نوار ها در چهار عرض مختلف عرضه می گردند. عرض 25 میلیمتر آن، جهت عایق کاری طول ها و باس بار های کوتاه، عرض50 و 75 میلیمتر آن جهت مصارف عام عایق بندی به عنوان پر کاربرد ترین سایز ها، و عرض 100 میلیمتر آن جهت عایق کاری طول ها و باس بار های بلند مورد استفاده قرار می گیرد.

ب) مشخصات:

  • ماده تشکیل دهنده: پلی الفین انعطاف پذیر، ضد شعله، خود خاموش شونده، پیوند-متقابل («کراس لینک») شده
  • درجه حرارت کاری: 55- درجه تا 105+ درجه سانتی گراد
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی کامل: 100+ درجه سانتی گراد
  • درصد جمع شوندگی: بیشتر از 30%
  • بسته بندی: رول 5 متری
  • رنگ: قرمز متمایل به قهوه ای (رنگ های دیگر در صورت درخواست)

مشخصات-نوار-حرارتی-باس-بار-1402

سایز های نوار حرارتی باس بار

ج) شیوه کد گذاری کالا:

شیوه کد گذاری نوار حرارتی باس بار نوار-حرارتی-باس-بار-BBT-1402

سایر انواع روکش های حرارتی WOER

با توجه به کاربرد وسیع روکش های حرارتی در صنایع مختلف و تنوع آنها بر حسب جنس و خواص، در این کاتالوگ صرفا انواع پر مصرف و متداول روکش حرارتی شرح داده شد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خاص تر روکش های حرارتی، لطفا به سایت woer.ir رجوع و یا با دفتر WOER در خاورمیانه، شرکت آژاکس (آژند کاوش ساعی)، تماس حاصل نمایید.

ذیلا، برخی دیگر از روکش های تولیدی شرکت WOER، به همراه ویژگی بارز و مورد مصرف هر کدام به صورت تیتر وار معرفی می گردد.

انواع روکش حرارتی تولیدی شرکت WOER

جدول انواع روکش حرارتی woer

نکاتی در خصوص نصب روکش حرارتی

  1. گرمای کنترل نشده می تواند جمع شوندگی ناهمگون، آسیب فیزیکی و خرابی روکش حرارتی را ایجاد نماید. بنابراین استفاده از سر پیک مناسب و استاندارد با منبع حرارتی بوتان و شعله زرد رنگ و یا سشوار صنعتی با حرارت قابل کنترل توصیه می گردد.
  2. اگر طول زیادی از کابل، باس بار (شینه) و یا لوله توسط روکش حرارتی پوشانده می شود، فرآیند نصب روکش از یک سر آغاز و به تدریج تا سر دیگر آن ادامه می یابد.
  3. ضروری است حرارت به طور یکسان در راستای طول و قطر روکش حرارتی اعمال گردد تا روکش به صورت یکنواخت جمع و از لحاظ شکلی با کابل، باس بار (شینه) و یا هر جسم دیگر مورد پوشش سازگاری پیدا کند. برای جلوگیری از ایجاد تنش فیزیکی، منبع حرارت پس از جمع شدگی کامل روکش حرارتی به سرعت حذف می گردد تا روکش به آرامی خنک شود.
  4. جهت جلوگیری از سوختن روکش حرارتی، ضروری است شعله به صورت دائم در حرکت باشد.
  5. قبل از نصب روکش حرارتی حول باس بار (شینه)، باس بار به اندازه ای که در اثر تماس دست با آن داغ حس شود، مورد حرارت قرار می گیرد. جهت باس بار های مستطیل شکل، قسمت روکش حرارتی در مجاورت لبه ها ابتدا حرارت داده می شود. این موضوع باعث یکنواختی بیشتر ضخامت روکش حول باس بار می گردد.
  6. روکش های حرارتی در دمای تقریبی 120+ درجه به صورت کامل جمع می شوند. در صورتی که حرارت اعمالی به روکش از 150+ درجه سانتیگراد تجاوز کند، احتمال سوختگی روکش وجود دارد.
  7. ظاهر شدن برجستگی و فرو رفتگی بر روی سطح روکش حرارتی در حین حرارت عادی است. این موضوع با ادامه حرارت یکنواخت بر طرف می گردد.
  8. فرآیند حرارت دهی بلافاصله پس از محو برجستگی و فرو رفتگی و یا پس از اینکه روکش حرارتی به صورت یکنواخت حول جسم مورد پوشش جمع شد، متوقف می شود.
  9. دقت در جابجایی باس بار (شینه) های مسی بلافاصله پس از نصب روکش حول آن ضروری است. روکش های گرم، نرم و مستعد آسیب فیزیکی می باشند.
  10. رعایت تدابیر ایمنی در هنگام کار با شعله مستقیم ضروری است. تجهیز محیط کار به تهویه مناسب در این خصوص پیشنهاد می گردد.

نکات نصب روکش حرارتی

محصولات مشابه