روکش حرارتی مصرف عمومی

  • حداقل دما جهت جمع شوندگی: 70 + درجه سانتی گراد
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی کامل: 120 + درجه سانتی گراد
  • ضریب جمع شوندگی: 2:1 (50% جمع شوندگی در محور عرضی)
  • رنگ: مشکی، شفاف، قرمز، زرد، آبی، سبز، سفید، زرد و سبز تلفیقی
dokme2-red
dokme2-red
dokme2-red

کاتالوگ روکش حرارتی مصرف عمومی

روکش حرارتی تک لایه مورد مصرف عمومی (SGP)

الف) توضیحات:

روکش های حرارتی تک لایه مورد مصرف عمومی از پلی الفین پیوند-متقابل (”کراس لینک”) شده تولید می گردد. این ماده منعطف دارای استحکام بالا در برابر پارگی، مقاومت بالا در مقابل حل شدن، و خواص عایقی مناسب می باشد. این روکش های حرارتی به راحتی توسط روش های استاندارد صنعتی (سشوار صنعتی یا سرپیک) در دمای 120 + درجه سانتی گراد جمع، و حول جسم مورد پوشش مستحکم می گردند. ضریب جمع شوندگی این روکش ها 2 به 1 (2:1 ) است، بدین معنی که پس از حرارت مناسب، قطر روکش به نصف قطر اولیه کاهش می یابد. با توجه به قیمت بسیار پایین، و خواص عمومی این نوع روکش ها، این نوع روکش های حرارتی تک لایه، روکش هایی با کاربرد عام محسوب می شوند و از این رو، از آن به عنوان روکش حرارتی مورد مصرف عمومی یاد می گردد. این نوع روکش حرارتی، مصرف زیادی در هادی های ولتاژ پایین (تا 1000 ولت)جهت اهداف عایق بندی (عایق کاری سرسیم، کابلشو، باس بار (شینه) مسی، … کد بندی فازها (کابل ها، باس بارهای تابلو های فشار ضعیف، …) و علامت گذاری هادی های زمین یا خنثی (با استفاده از روکش با رنگ سبز و زرد تلفیقی) دارند. استقاده از این روکش ها حول اجسام دیگر (مانندلوله ها) جهت حفاظت مکانیکی جسم مورد پوشش، لیبل گذاری، و یا صرفا افزایش زیبایی ظاهری و رنگین سازی جسم نیز متداول است. با توجه به مصرف عام این نوع روکش ها، رنگ بندی آن بسیار وسیع است. رنگ مشکی این مدل روکش ها، در مقابل اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم است.

ب) مشخصات:

  • ماده تشکیل دهنده: پلی الفین انعطاف پذیر، ضد شعله، خود خاموش شونده، پیوند-متقابل (“کراس لینک”) شده
  • درجه حرارت کاری: 45 – درجه تا 125 + درجه سانتی گراد (رنگ شفاف: 45 – درجه تا 105 + درجه سانتی گراد)
  • اشتعال پذیری: ضد شعله، مطابق با استاندارد 1 -UL VW (ششصد ولت، 105 + درجه سانتی گراد) (کلیه رنگ ها به غیر از شفاف)
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی: 70 + درجه سانتی گراد
  • حداقل دما جهت جمع شوندگی کامل: 120 + درجه سانتی گراد
  • ضریب جمع شوندگی: 2:1 (50% جمع شوندگی در محور عرضی)
  • دارای استاندارد 224UL از موسسه Underwriters Laboratory آمریکا (به شماره ثبت E 203950)
  • سازگار با ضوابط Sony و RoHS
  • بسته بندی: رول حول قرقره مقوایی (بسته بندی دیگر در صورت درخواست)
  • رنگ: مشکی، شفاف، قرمز، زرد، آبی، سبز، سفید، زرد و سبز تلفیقی (ارت) (رنگ های نارنجی، قهوه ای، بنفش در صورت درخواست)

شماتیک روکش حرارتی مصرف عمومیجدول سایز های روکش حرارتی مصرف عمومی
ج) شیوه کد گذاری کالا:

شیوه کد گذاری روکش حرارتی مصرف عمومی

روکش حرارتی مصرف عمومی

 

استاندارد UL آمریکا روکش حرارتی مصرف عمومی
استاندارد UL روکش های حرارتی WOER

سایر انواع روکش های حرارتی WOER

با توجه به کاربرد وسیع روکش های حرارتی در صنایع مختلف و تنوع آنها بر حسب جنس و خواص، در این کاتالوگ صرفا انواع پر مصرف و متداول روکش حرارتی شرح داده شد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خاص تر روکش های حرارتی، لطفا به سایت woer.ir رجوع و یا با دفتر WOER در خاورمیانه، شرکت آژاکس (آژند کاوش ساعی)، تماس حاصل نمایید.

ذیلا، برخی دیگر از روکش های تولیدی شرکت WOER، به همراه ویژگی بارز و مورد مصرف هر کدام به صورت تیتر وار معرفی می گردد.

انواع روکش حرارتی تولیدی شرکت WOER

جدول انواع روکش حرارتی woer

نکاتی در خصوص نصب روکش حرارتی

  1. گرمای کنترل نشده می تواند جمع شوندگی ناهمگون، آسیب فیزیکی و خرابی روکش حرارتی را ایجاد نماید. بنابراین استفاده از سر پیک مناسب و استاندارد با منبع حرارتی بوتان و شعله زرد رنگ و یا سشوار صنعتی با حرارت قابل کنترل توصیه می گردد.
  2. اگر طول زیادی از کابل، باس بار (شینه) و یا لوله توسط روکش حرارتی پوشانده می شود، فرآیند نصب روکش از یک سر آغاز و به تدریج تا سر دیگر آن ادامه می یابد.
  3. ضروری است حرارت به طور یکسان در راستای طول و قطر روکش حرارتی اعمال گردد تا روکش به صورت یکنواخت جمع و از لحاظ شکلی با کابل، باس بار (شینه) و یا هر جسم دیگر مورد پوشش سازگاری پیدا کند. برای جلوگیری از ایجاد تنش فیزیکی، منبع حرارت پس از جمع شدگی کامل روکش حرارتی به سرعت حذف می گردد تا روکش به آرامی خنک شود.
  4. جهت جلوگیری از سوختن روکش حرارتی، ضروری است شعله به صورت دائم در حرکت باشد.
  5. قبل از نصب روکش حرارتی حول باس بار (شینه)، باس بار به اندازه ای که در اثر تماس دست با آن داغ حس شود، مورد حرارت قرار می گیرد. جهت باس بار های مستطیل شکل، قسمت روکش حرارتی در مجاورت لبه ها ابتدا حرارت داده می شود. این موضوع باعث یکنواختی بیشتر ضخامت روکش حول باس بار می گردد.
  6. روکش های حرارتی در دمای تقریبی 120+ درجه به صورت کامل جمع می شوند. در صورتی که حرارت اعمالی به روکش از 150+ درجه سانتیگراد تجاوز کند، احتمال سوختگی روکش وجود دارد.
  7. ظاهر شدن برجستگی و فرو رفتگی بر روی سطح روکش حرارتی در حین حرارت عادی است. این موضوع با ادامه حرارت یکنواخت بر طرف می گردد.
  8. فرآیند حرارت دهی بلافاصله پس از محو برجستگی و فرو رفتگی و یا پس از اینکه روکش حرارتی به صورت یکنواخت حول جسم مورد پوشش جمع شد، متوقف می شود.
  9. دقت در جابجایی باس بار (شینه) های مسی بلافاصله پس از نصب روکش حول آن ضروری است. روکش های گرم، نرم و مستعد آسیب فیزیکی می باشند.
  10. رعایت تدابیر ایمنی در هنگام کار با شعله مستقیم ضروری است. تجهیز محیط کار به تهویه مناسب در این خصوص پیشنهاد می گردد.

نکات نصب روکش حرارتی

محصولات مشابه